Jaký řidičák potřebuji k tahání přívěsů?

5. 2. 2020

Jaký řidičák potřebuji k tahání přívěsů?

Stát nám v tom udělal pěkný guláš.

 

 

 

 

Tak si zde shrneme a pěkně vysvětlíme.
Kdy je při jízdě s přívěsem nutné oprávnění B+E nebo B96 a kdy stačí samotná skupina B?

Podle Ministerstva dopravy České republiky je to takto:
Pokud vlastníte řidičský průkaz na skouinu B, můžete tahat přívěs, pokud jeho celková hmotnost nepřekročí 750 kg.
Tedy: Vozidlo s celkovou hmotností do 3,5 tuny a přívěs s celkovou hmotností do 750 kg - stačí řidičský průkaz skupiny B.
Ovšem to platí jen v přípdě, že celková hmotnost soupravy nepřekročí 3,5 tuny.

Příklad:

  • vozidlo o celkové hmotnosti 2 500 kg - přívěs o celkové hmotnosti do 750 kg = 3 250 kg (není překročeno 3,5 tuny) = řidičský průkaz skupiny B
  • vozidlo o celkové hmotnosti 2 000 kg - přívěs o celkové hmotnosti nad 750 kg = řidičský průkaz skupiny B, ovšem celková hmotnost soupravy nesmí překročit 3,5 tuny
  • vozidlo o celkové hmotnosti 3 000 kg - přívěs o celkové hmotnosti do 750 kg = 3 750 kg (je překročeno 3,5 tuny, není překročeno 4,25 tuny) = řidičský průkaz skupiny B+E, nebo B96.
  • vozidlo o celkové hmotnosti 3 000 kg - přívěs o celkové hmotnosti do 3 500 kg = 6 500 kg (je překročeno 4,25 tuny) = řidičský průkaz skupiny B+E

S rozšířením řidičského průkazu B+E můžete řídit soupravu vozidla s přívěsem až do celkové hmotnosti 7 000 kg

V případě částečně naložené jízdní soupravy skládající se z jedné z našich dodávek s tažným zařízením, kdy maximální přípustná hmotnost dodávky je 3300 kg a brzděného přívěsu 2500 kg, ale při dodržení maximální hmotnosti soupravy nepřevyšující 4250 kg, bude vám dostačovat řidičské oprávnění B96.

Další rozšíření B+E vám poté umožní řídit soupravu auta s přívěsem až do celkové hmotnosti 7000 kg. Příkladem může být souprava 3500 kg dodávky a 3000 kg přívěs. Tedy:

Rozdíl mezi B96 a B+E oprávněním

Rozšíření B96 musí uchazeč pro jeho získání je nutné vykonat zkoušku ze závěrečné jízdy.
Pro získání rozšíření B+E je nutné vykonat zkoušku ze závěrečné jízdy i závěrečnou zkoušku z pravidel.

Zpět

Tento web používá soubory cookie. Cookies používáme k ukládání vašeho nastavení a preferencí a analýze návštěvnosti našich stránek. Svůj souhlas udělujete Luboš Vácha.

Spravovat cookies